Zoštíhľujúci program Gwyneth Paltrow

 
 
 

Tridsaťosemročná Gwyneth dlhé roky aktívne tancovala a nikdy nemala problémy s nadváhou. To sa však zmenilo po príchode druhého dieťaťa. “Po pôrode mi ostalo sedem kíl nadváhy, ktorých som sa nevedela zbaviť”, priznala. Keď sa však prvýkrát objavila po pôrode na verejnosti, bola ešte štíhlejšia než pred tehotentstvom. A to vďaka trénerke Tracy Andersonovej, ktorá sa stará aj o Madonnu, Jenifer Aniston, Shakiru, Courtney Cox či Kate Hudson. Gwyneth nedá dopustiť na zoštíhľujúci program, ktorý si vďaka Tracy osvojila. Tu sú jeho zásady:

Pestrosť pohybu

Keď budete deň čo deň behať do nemoty na bežiacom páse, skôr či neskôr to vzdáte. Telu totiž neprospieva jednostranná záťaž a aj ľudská psychika sa jej vzpiera. Jednoducho nie sme od prírody naprogramovaní na to, aby sme do odpadnutia robili stále tie isté pohyby. Navyše telo si na naučené cviky ľahko zvykne, a tak tréning postupom času stráca na účinnosti. Preto Tracy nikdy necvičí so svojimi klientkami dvakrát po sebe tú istú zostavu. Rovnomene strieda posilňovanie, strečing a vytrvalostný tréning. Pri strečingu využíva prvky z pilatesu a jogy, tieto športy dokážu dostať do formy aj také svalové skupiny, ktoré sa bežne zanedbávajú.

Spaľovanie tukov

Bez vytrvalostného tréningu, ktorý dobre rozprúdi krv, sa žiadne spaľovanie tukov neudeje. To však neznamená, že musíte denne zabehnúť desať kilometrov alebo odcvičiť hodinu aerobicu.

Bezbolestnejšou a určite zábavnejšou formou je tanec. Keď sa schuti vytancujete pri svojich obľúbených pesničkách, nielenže spálite kalórie, ale zhodíte zo seba aj stres, ktorý je najväčším nepriateľom chudnutia. Stačí dvadsať minút denne a výsledky sa čoskoro dostavia.

Diéta bez chemikálií

Tracy svoje klientky nikdy netrápi hladom. Vie, že by ich tak časom doviedla k jo-jo efektu a zničila im metabolizmus. Z jedálnička radí vyradiť rafinovaný cukor, obmedziť soľ a pri varení používať len kvalitné rastlinné oleje  – olivový, ľanový, sezamový, tekvicový, konopný. Okrem sladkostí a koláčov neodporúča jesť ani biele pečivo a cestoviny z bielej múky. Využíva čerstvé suroviny bez akýchkoľvek umelých prísad, ktoré telo ťažko trávi. Žiadne umelé sladidlá, farbivá a ďalšie “éčka”. Varí sa zásadne na prírodnej báze. Typické denné menu podľa týchto zásad vyzerá asi takto: na raňajky si dáte čerstvé jahody ochutené mätou a javorovým sirupom, na obed ľahkú zeleninovú polievku s celozrnným toastom a na večeru dusenú rybu do špargľou. Samozrejme, bez  zemiakov. Večerať by sa malo aspoň tri hodiny predtým než idete spať.

 

Katarína

 
 

Pridajte komentár:

 
 
 

 

Sme na Facebooku!