Viete, ktorý druh jogy je pre vás najlepší?

 
 
 

Pomalá a vhodná pre začiatočníkov, intenzívna a náročná na vykonávanie, uvoľňujúca a priaznivo pôsobiaca na psychiku, stvorená pre vyplavovanie toxínov z tela – desiatky druhov jogy, primárne zamerané na rozličné ciele, stavajú jogu do pozície univerzálneho cvičebného programu.

Hlavná filozofia jogy, jej podstata, zostáva vo všetkých štýloch zachovaná. Avšak vo viacerých druhoch jogy nemá dominantné postavenie duchovná oblasť spojená s meditáciou, ale fyzická stránka cvičenia. Preto sa joge venujú i ľudia, ktorým prastará filozofia jogy z akýchkoľvek dôvodov nevyhovuje. Aktuálne je možné prostredníctvom jogy posilniť svalstvo celého tela, zlepšiť flexibilitu alebo stratiť prebytočné kilogramy. Joga je zmysluplnou formou relaxácie, ktorá sa podieľa na znižovaní následkov stresu.

 

[frame align=”center”][/frame]

Zaujímavé druhy jogy a ich podstata

[list style=”star”]
  • Ashtanga joga je vhodná pre fyzicky zdatných a v oblasti jogy skúsených uchádzačov. Prostredníctvom plynule vykonávaných pohybov a stanoveného dýchania dochádza k budovaniu vytrvalosti. Ak nepatríte k vyznávačom duchovnej stránky jogy, ale potrebujete si poriadne „zamakať“, Ashtanga joga je správna voľba.
  • S Ashtanga jogou súvisí Power joga, ktorá je z nej v podstate odvodená. Už samotný názov napovedá, že ide o dynamické cvičenie, pri ktorom nezostane žiadne tričko suché. Skvelým spôsobom posilňuje kondíciu a formuje problematické ženské partie.
  • Pomerne známym štýlom je staroveká Kundalini joga. Jej cieľom je prebudenie životodarnej energie, ktorá je ukrytá v ľudskom tele, konkrétne v dolnej časti chrbtice. Na dosiahnutie svojho zámeru využíva klasické princípy jogy – dýchanie, štandardné pózy, ale aj spievanie. Patrí k silným duchovným štýlom, ktoré si vyžadujú kvalifikovaný prístup skúseného inštruktora.
  • Bikram joga známa ako Hot joga sa vykonáva vo vyhriatej miestnosti so stanovenou vlhkosťou vzduchu. Za týchto podmienok dochádza k zlepšeniu pružnosti tela a lepšej flexibilite svalstva. Bikram joga spája v sebe očisťujúcu funkciu s uvoľnením svalstva. Duchovná oblasť je postavená do úzadia.
  • Ak potrebujete program ušitý na mieru, ktorý berie do úvahy vek, zdravotný stav a kondíciu, nahliadnite do zákutí Viniyogy. Učiteľ jogy sa najčastejšie venuje každému účastníkovi individuálne, prípadne sa využíva forma cvičenia v malých skupinách. Viniyoga  nepodceňuje duchovný aspekt jogy, ale prioritne sa zameriava na zosúladenie pohybu s dýchaním.
  • V Spojených štátoch amerických v roku 1984 vznikol štýl jogy Jivamukti, ktorý je inšpirovaný Ashtanga jogou. Okrem tradičných zásad jogy vo zvýšenej miere využíva meditačné prostriedky, spev a rozličné duchovné cvičenia. Leňošenia sa obávať nemusíte, pretože patrí k formám, ktoré sú fyzicky pomerne intenzívne.
  • V USA ešte chvíľu zostaneme, pretože práve odtiaľ pochádza populárna metóda jogy ForRest. Názov dostala podľa svojej zakladateľky Any Forrest. Súbor cvičení sa sústreďuje na prečistenie organizmu, uvoľnenie vnútorných emócií i skrytej bolesti. Môžete sa tešiť na zaujímavé intenzívne cvičenie, ktoré kladie dôraz na problematické partie brucha.
  • Koncom päťdesiatych rokov minulého storočia vznikla Sivananda joga, ktorá okrem správneho vykonávania cvikov, dýchania a relaxácie zohľadňuje aspekty dodržiavania vegetariánskej stravy a pozitívneho myslenia. Cieľom Sivananda jogy je získanie pevného a pružného tela, osvojenie správneho dýchania a preferuje jednoduchosť v meditácii.
[/list]


Obrázok: freedigitalphotos.net, adamr

 

Diskusia obsahuje jeden komentár:

  1. Lenka píše:

    Joga teda pre mňa nie je nič moc. Radšej si poriadne zacvičím v posilňovni. Teraz som si takú súkromnú zriadila aj doma. Objednala som si lacnejšie náradie cez http://www.zlavovy-kod.sk/hej-sk/ a môžem si zacvičiť kedy chcem.

 

Pridajte komentár:

 
 
 

 

Sme na Facebooku!