Staráte sa o svoje nohy správne?

 
 
 

Nosia nás celučičký deň všade tam, kde si zmyslíme. Považujeme ich za samozrejmosť, ktorá automaticky a stopercentne funguje. Cenu daru, ktorým nohy jednoznačne sú, si uvedomíme až vtedy, keď začnú neposlúchať.

Nohy si bezpochyby zaslúžia oveľa viac, ako im dávame. Pravidelná starostlivosť je časovo nenáročná, ale účinná. Dajte vašim nohám všetko, čo potrebujú. Ako prejav vďaky získate spoľahlivú službu do neskorého veku.

Tajomstvo úspechu spočíva v dodržiavaní jednoduchých pravidiel!

Základom je hygiena, ktorá by sa mala sústreďovať najmä na oblasť chodidiel. Nevyhnutnosťou je antibakteriálne mydlo, ktoré odstráni všetky mikróby. Ošetrenie mydlom doplňte použitím pemzy, ktorou sa zbavíte odumretých vrstiev kože. Z času na čas doprajte chodidlám výživnú masku alebo masáž éterickým olejom. Po každom umytí chodidlá dôsledne osušte, nezabudnite na priestor medzi prstami. Pred spaním naneste na nohy ošetrujúci krém na chodidlá.

Dôležitou súčasťou správnej starostlivosti o nohy sú pohodlné topánky, vhodnej veľkosti, z kvalitného materiálu a bavlnené ponožky, aby mohla pokožka voľne dýchať a nedošlo k vzniku infekcií.

Zdajú sa vám uvedené informácie banálne? Vedzte, že existujú tisíce ľudí, ktorí nedodržiavajú ani najzákladnejšie pravidlá. Následne dochádza k vzniku plesňových ochorení, nepríjemnému zápachu nôh a neestetickému vzhľadu chodidiel.

Problematiku starostlivosti o dolné končatiny nemožno zužovať len na chodidlá. Nohy si zaslúžia pravidelnú masáž, cvičenie, odbornú pedikúru, konzumáciu správnych potravín a zbavenie sa zlozvykov, ktoré zdravie nôh zhoršujú.

Tipy pre celkové zdravie dolných končatín

Jedným z najčastejšie sa vyskytujúcich problémov dolných končatín sú ťažkosti s cirkuláciou krvi. Na obmedzenom prietoku krvi sa podieľa množstvo faktorov, ktoré môžeme vlastným pričinením eliminovať. Ide o nosenie nevhodných topánok, tesného oblečenia a spodnej bielizne. Nohám neprospieva dlhé sedenie a státie. Katastrofou pre krvný obeh je sedenie s prekríženými nohami, nadmerné pitie kávy, fajčenie a permanentný stres.

Kŕčovým žilám, pocitom ťažkých nôh, páleniu či svrbeniu je možné zabrániť vykonávaním jednoduchých cvičení, ktoré môžete robiť kdekoľvek. Medzi účinné prostriedky podpory krvného obehu patrí niekoľkokrát opakované napnutie a uvoľnenie svalstva dolných končatín, krúženie prstami nôh, striedavé zatlačenie chodidla do podlahy, či „písanie“ abecedy spodnou časťou nohy. Pre celkové rozprúdenie krvného obehu dolných končatín odporúčame jednoduchý cvik. Najskôr vystrite nohy pred seba tak, aby boli rovnobežne s podlahou. Ak ste doma, vyložte nohy na stolík alebo podložku. V pätnásťsekundových intervaloch prepnite a uvoľnite špičku.

Pravidelná športová aktivita je pre nohy najlepším preventívnym prostriedkom. Nohy ocenia vykonávanie aeróbnych aktivít, ktoré podporujú zdravie kardiovaskulárneho systému. Rovnakú pozornosť si zaslúži svalstvo nôh, preto nezabúdajte na vykonávanie drepov a výpadov. Ak šport nie je vaša šálka kávy, aspoň 30 minút denne venujte prechádzke v rýchlom tempe.

So športom je neodmysliteľne spojené stravovanie. Základom vášho jedálneho lístka by mali byť ovocie, zelenina, kvalitné zdroje nenasýtených mastných kyselín, bielkovín a komplexných sacharidov.

Azda najpríjemnejším opatrením, ktoré zabezpečuje zdravie nôh, je masáž. Masáž podporuje krvný obeh a vyplavovanie toxínov z tela, eliminuje riziko zranenia a únavy. Najjednoduchším riešením je návšteva skúseného maséra. S troškou šikovnosti zvládnete masáž aj v pohodlí domova. Najskôr si doprajte striedavú sprchu teplou a studenou vodou po dobu desiatich minút. Následne krúživými pohybmi masírujte oblasť chodidiel. Začnite pri prstoch nôh a postupujte k päte. Postupujte pomaly a precízne. Pozornosť si zaslúžia aj prsty, stačí ak ich jemne natiahnete.

 

Obrázok: freedigitalphotos.net, healingdream

 
 

Pridajte komentár:

 
 
 

 

Sme na Facebooku!