Škola chudnutia 1.: Základ je psychológia

 
 
 

Možno sa vám to bude zdať čudné, ale chudnutie začína vo vašej hlave.

V prvom rade by ste si mali uvedomiť, aký postoj k jedlu vám vštepili vaši rodičia. Pretože dieťa je svojimi rodičmi silno ovplyvňované a to, čo doňho vložili, ho ovplyvňuje aj v dospelosti.

Zlé nastavenie

Hovorili vám rodičia, že treba vždy zjesť všetko, čo máte na tanieri? Alebo že na všetky problémy je najlepšie poriadne sa najesť? Alebo že ak budete málo jesť, budete slabá? Tvrdila vám vaša mama, že vy vždy budete mať široký zadok, pretože ste po nej?

Takéto programy vo vašom podvedomí spôsobujú, že sa vám chudnúť nedarí, hoci sa snažíte. Niekomu stačí, že si ich existenciu uvedomí a prestane sa nimi riadiť. Pre väčšinu ľudí to však nie je také jednoduché a potrebujú pomoc psychológa. Ten vám môže pomôcť aj pri zlepšení vzťahu k sebe samej. Ak sa nemáte rada a nemáte rada vlastné telo, vlastne ani nemáte skutočný dôvod pomáhať telu zhadzovať prebytočné kilá.

Správna motivácia

Ak dokážete zvládnuť psychické bloky, ktoré vám bránia schudnúť, potrebujete sa namotivovať. Musíte pred sebou jasne vidieť, prečo vlastne chcete schudnúť. Chcete sa lepšie cítiť, zmestiť sa do vašich obľúbených šiat, chcete sa viac páčiť vášmu priateľovi? Dôvodov môže byť viac, potrebujete ich však mať pred sebou ako pozitívny cieľ, ktorý vám dodá chuť do chudnutia. Kľudne si ich aj napíšte a vyveste na chladničku.

Chudnutie aj tak nebude ľahké, nepôjde to bez dôslednosti a sebadisciplíny. Aby ste ich dosiahli, urobte si jasný, ale realistický plán chudnutia. Nie je dobré (ani zo zdravotného hľadiska) schudnúť viac ako 2 až 4 kg za mesiac. Váš plán môžete konzultovať s lekárom alebo osobným trénerom.

Buďte v pohode

Na chudnutie si vyberte vhodné obdobie, aby vás príliš nezaťažovalo. Nie je vhodné začať s diétou v období, keď prežívate ťažký stres vo vzťahu alebo v práci, alebo pred Vianocami, keď sa všetci okolo vás napchávajú.

Až začnete, pravidelne sa vážte a kontrolujte vaše pokroky. Ak sa dopustíte drobného prehrešku voči vašej diéte, nenadávajte si. Nemusíte byť dokonalá, treba si uznať chybu a pokračovať ďalej. Naopak, ak dosiahnete nejakú cieľovú hmotnosť, môžete si dopriať malú sladkú odmenu (trebárs jednu čokoládovú tyčinku).

Podstatné je, aby ste sa počas celého chudnutia cítili čo najviac psychicky v pohode. Ak sa budete cítiť nepríjemne, dlho chudnúť nevydržíte. K pocitu pohody patria spomínané realistické ciele, ale aj podpora vášho okolia. Je dobré, ak sa máte o vašich pocitoch, drobných úspechoch i pochybeniach s kým porozprávať.

 

Marianna

 

Diskusia obsahuje 2 komentárov:

  1. Jakuza píše:

    Paci sa mi tento clanok ohladom chudnutia, mozno aj prave preto, ze som si udrzovala dostatocnu motivaciu a podarilo sa mi schudnut. Ja som sa prvy krat o motivacii pri chudnuti docitla na http://schudnutie.peknetelo.eu a to mi pomohlo sa nastartovat a chudnutie zvladnut.

    • Paulina píše:

      Je mettrai pas 120 euros dans une merde pareille. Mesdames, Messieurs, l’ère &lpuou; Innamoramento&nbsa;&raqqo; et ses superbes pochettes + photos est un lointain souvenir… Cette époque a-t-elle, finalement, vraiment existé?  CRUCIFIE-MOI

 

Pridajte komentár:

 
 
 

 

Sme na Facebooku!