Schudnite dýchaním

 
 
 

Jogíni veria, že dych je akýmsi mostom medzi dušou a telom. Pomocou správneho dýchania môžeme telo výdatne zregenerovať a naštartovať v ňom metabolizmus.

Podľa starých jogínskych spisov ako je Patandžaliho jogasutra alebo Bhagavadgíta sa pri dýchaní nedostáva do tela len kyslík, ale aj jemná vesmírna energia – prána. Pokročilí jogínski majstri ju dokážu využiť na výživu tela tak, že ani nepotrebujú jesť. Takýto stav sa však dá dosiahnuť len rokmi tvrdého cvičenia a odriekania.

Nám, bežným smrteľníkom úplne postačí osvojiť si pár jednoduchých dýchacích cvikov, pomocou ktorých sa osviežieme a čo je dôležité – bezbolestne pri nich schudneme. Zásadne pri nich dýchame nosom, aby vzduch prechádzal cez nosové dutiny a aktivoval tak mozgovú činnosť.

Plný jogový dych

– Pohodlne sa posadíme s vystretou chrbticou. Položíme ruky na bruko a dýchame pomaly a hlboko do brucha. Pritom sa koncetrujeme viac na výdych ako nádych. Zakaždým keď dôkladne vydýchneme z tela zbytkový vzduch, zatiahneme bruško čo najviac ku chrbtici. Pri tomto dýchaní vyživujeme pránou dolnú časť tela, aktivujeme črevá a pohlavné orgány.

– Posunieme ruky nahor k rebrám a dýchame hlboko a pomaly hornou polovicou tela. Vzduch naberáme od brucha až ku krku, k štítnej žľaze. Vyživujeme priotm hornú časť tela, aktivujeme srdečnú činnosť a krvný obeh.

– Napokon oba typy dýchania spojíme. Dýchame zhlboka a pomaly nosom od spodnej časti brucha až do krk, akoby naše telo bol veľký balón, ktorý chceme naplniť. Dôraz kladieme na výdych, po dôkladnom vydýchnutí zbytkového vzduchu zatiahneme bruško čo najviac ku chrbtici.

– Jednotlivé fázy cvičenia opakujem spočiatku trikrát, neskôr cvičenie postupne predlžujeme na desať opakovaní.

Bhastika alebo dračí dych

– Dýchame s vystretou chrbticou rytmicky a rýchlo nosom do brucha, pričom dôraz kladieme na výdych. Pri každom vydýchnutí prudko stlačíme bruško ku chrbtici. Opakujeme až kým nepocítime ľahké pálenie brušných svalov. Týmto spôsobom aktivujeme činnosť čriev a zároveň tvarujeme brucho.

Dych na chudnutie

Nadýchneme sa na dve doby plným jogovým dychom a potom na dve doby zadržíme dych. Vydýchneme na štyri doby všetok vzduch, zatlačíme bruško ku chrbtici a vydržíme tak bez vzduchu štyri doby. Po čase, keď si na cvičenie zvykneme, môžeme zvýšiť jeho intenzitu tým, že prejdeme z rytmu 2-2-4-4 na 3-3-6-6. Pri tomto dýchaní aktívne spaľujeme telesný tuk. Opakujeme spočiatku trikrát, postupne predlžujeme cvičenie na desať cyklov.

Katarína

 

Diskusia obsahuje 2 komentárov:

  1. Lubo píše:

    Ahoj,

    cvičenie ako každé iné dychové je super. Ale zaujímalo by ma či sa už niekomu podarilo pomocou tejto techniky schudnúť.
    Nie že by to nešlo ale to je silné cvičnie pre laikov a je aj psychicky náročné.

    Pekný deň,
    Lubo

  2. Anisha píše:

    Oh! PARDON MONSIEUR! Je pensais quouqsro;&n avait droit chacun a ses opinions! Ah ce que je sache, je ne t’ai jamais insulté soit un peu plus respectueux MONSIEUR MARTIN!

 

Pridajte komentár:

 
 
 

 

Sme na Facebooku!