Prekonajte spolu s nami jarnú únavu!

 
 
 

Z oblakov nesmelo vykúkajú prvé slnečné lúče, ktoré s radosťou prijímame. Tešíme sa z každého slnečného pohladenia. Nevieme sa dočkať chvíle, keď sa zbavíme zimného oblečenia. Pocity šťastia, ktoré v nás prvé záchvevy jarného počasia vyvolávajú, sú bohužiaľ sprevádzané únavou a podráždenosťou.

Jarná únava sa prejavuje u väčšiny ľudskej populácie. Dobrá správa znie, že s ňou možno bojovať.

Jar je začiatkom prebúdzajúceho sa života, inšpirujte sa ňou!

Pretrvávajúca únava, spojená s pocitmi podráždenosti, zvykne do istej miery skomplikovať život. Napriek nechuti sa skúste jarným obdobím inšpirovať – prebuďte sa k životu! Ozdravte svoje telo, nasýťte svoju dušu a tešte sa zo života.

Jar môže byť pre vás inšpiráciou, ako zmeniť svoj život k lepšiemu – začnite sa vzdelávať, popracujte na svojej figúre alebo športujte. Existujú milióny možností, ako urobiť život krajším, veselším, zmysluplnejším. Na začiatok sa skúste „nakopnúť“ tipmi, ktoré vám pomôžu prekonať jarnú únavu a dodať energiu do „nového života“.

[divider top=”0″]

Tip číslo 1 – Strava bohatá na vitamíny a minerály

V zime ľudský organizmus prirodzene uprednostňuje potraviny, ktoré sú bohaté na sacharidy a tuk. Človek konzumuje v menšej miere ovocie a zeleninu, ktorá obsahuje cenné vitamíny a minerály. V jarnom období sú zásoby dôležitých látok v tele vyčerpané a telo reaguje jarnou únavou. Človeku nezostáva nič iné, ako cenné látky organizmu dodať. Konzumujte ovocie, zeleninu, strukoviny, mliečne výrobky, morské ryby a celozrnné produkty. Nezabúdajte, že bojovníkom proti únave je vitamín C a balzamom pre nervovú sústavu sú vitamíny skupiny B. Zbavte sa rafinovaného cukru, bielej múky a nasýtených tukov. Každé ráno si doprajte výdatné zdravé raňajky.

[divider top=”0″]

Tip číslo 2 – Dbajte na dostatočný odpočinok

Spĺňate všeobecne platné kritérium dostatočného spánku, ktorý by mal trvať aspoň 8 hodín? Ak nie, dlhodobý deficit spánku pridáva na intenzite jarnej únave. Nezabúdajte, že okrem dostatočného spánku sú dôležité podmienky, ktoré pokojný spánok zaručujú. Zabezpečte si tiché a tmavé prostredie, pred spaním nejedzte ťažké jedlá, zo spálne odstráňte elektrické prijímače a mobilné telefóny.

[divider top=”0″]

Tip číslo 3 – Športová aktivita

Jednou z možností, ako si dopriať slastné chvíle v podaní endorfínov, je šport. Na začiatok postačí prechádzka na čerstvom vzduchu, neskôr môžete do zoznamu športových aktivít zaradiť rýchlu chôdzu, jogging, jazdu na bicykli alebo beh. Šport prináša množstvo pozitív pre telo i dušu. Oplatí sa mu venovať nielen v prípade, že trpíte únavou, ale aj depresiou, nadváhou, vysokým krvným tlakom či vysokou hladinou cholesterolu.

[divider top=”0″]

Tip číslo 4 – Venujte si celý víkend a rozmaznávajte sa!

Hovorí sa, že v akej miere dokáže mať žena rada seba, toľko lásky dáva ostatným. Vyznávajte si lásku a rozmaznávajte sa! Vhodnou voľbou pre porazenie únavy a načerpanie nových síl je víkend, ktorý strávite podľa seba. Mal by sa niesť v znamení upevňovania zdravia a získavaní krásy. Dva voľné dni spojte s ľubovoľnou očistnou kúrou, relaxačným kúpeľom pri sviečkach, výdatnou prechádzkou, čítaním kníh, počúvaním hudby a pod. Pleti a vlasom doprajte výživné masky a balzamy. Navštívte saunu, choďte do posilňovne alebo na masáž. Nezabudnite na silu éterických olejov, ktoré vám pomôžu v naladení sa na chvíle pohody a oddychu. Robte len to, čo sa vám chce za predpokladu, že danou činnosťou posilníte svoje zdravie a ulahodíte duši.

[divider top=”0″]

Tip číslo 5 – Pite dostatočné množstvo tekutín

Tekutiny sú pre organizmus nesmierne dôležité. Ak pijete málo alebo nesprávne, organizmus reaguje únavou. Z tohto dôvodu ráno po prebudení vypite 2 poháre vlažnej vody s niekoľkými kvapkami citrónu. Počas celého dňa by ste mali prijať minimálne dva litre tekutín v podobe čistej vody, minerálok alebo bylinkových čajov

[divider top=”0″]

Tip číslo 6 – Pozitívne myslenie je nenahraditeľné!

Sila myšlienok je mocná. Dokážu náš život zmeniť k lepšiemu alebo naopak, urobiť z neho nočnú moru. Myslite pozitívne! Dennodenne si opakujte pozitívne afirmácie, ktoré dokážu naozaj neuveriteľné veci. Tešte sa zo všetkého, čo máte a snažte sa z každého dňa vyťažiť maximum.

[divider top=”0″]

Tip číslo 7 – Robte to, čo vás vnútorne napĺňa

Existuje vo vašom živote aktivita, ktorú milujete? Venujte sa jej! Zdokonaľujte sa, hľadajte nové cesty a spôsoby. V prípade, že vaša odpoveď znela negatívne, zmeňte to. Cestujte, varte, venujte sa ručným prácam, športujte, čítajte alebo píšte!

[divider top=”0″]

Napísala Mirka.

 
 

Pridajte komentár:

 
 
 

 

Sme na Facebooku!