Podporte chudnutie správnymi výživovými doplnkami!

 
 
 

Pre stratu hmotnosti je nevyhnutné vydať viac energie ako prijať. Zlaté pravidlo chudnutia nemožno obísť ani v prípadoch, že máte najnovšie zázračné pilulky na chudnutie z najprestížnejšieho vedeckého laboratória.

V prípade, že sa rozhodnete popri zmene stravovacích návykov a pravidelného cvičenia užívať prírodné doplnky podporujúce chudnutie, robíte správne. Tie najznámejšie vám dnes predstavíme.

Siahnite po vhodných prírodných preparátoch na chudnutie v správny čas!

Skôr ako sa vrhnete do odhaľovania tajomstiev sveta prostriedkov na chudnutie, zopakujte si s nami základné aspekty trvalého schudnutia. Na prvom mieste je správne zloženie jedálneho lístka. Vyhnite sa konzumácii nasýtených tukov, rýchlych cukrov, doprajte si dostatok ovocia, zeleniny, strukovín, chudého mäsa, mliečnych a celozrnných produktov, semien a orechov. Pre správnu funkciu metabolizmu je dôležité pravidelné stravovanie, jedzte každé tri hodiny. Dbajte na dostatočný pitný režim, spite osem hodín denne a pozitívne myslite! Popri uplatnení zásad zdravého životného štýlu v praxi zaraďte do procesu chudnutia vhodné prírodné preparáty, ktoré chudnutie podporujú.

Výhod užívania prírodných produktov na chudnutie je viacero. Dominantné tri sú nasledovné – sú overené skúsenosťami starými niekoľko desiatok rokov, mnohé z nich podporujú výsledky vedeckých štúdií a pri dodržaní dávkovania nemajú žiadne vedľajšie účinky.

Jedným z poznávacích znakov ázijskej kuchyne je konzumácia morských rias. Morské riasy sú súčasťou stolovania viacerých národov stovky rokov, pretože si uvedomujú ich úžasné zloženie. Disponujú množstvom kvalitných bielkovín, sacharidov, mnohých vitamínov a minerálov. V našich oblastiach je bežnejšie skôr využívanie výživových doplnkov ako morských rias v prirodzenej forme. Pre chudnutie je významný obsah jódu a celého spektra stopových prvkov, ktoré podporujú činnosť štítnej žľazy a metabolizmu. Tým pádom sú morské riasy považované za spoľahlivé podporné prostriedky chudnutia.

Pre všetky diétne režimy je nevyhnutný pitný režim. Podporovať hydratáciu organizmu možno viacerými overenými spôsobmi. Jedným z nich je pravidelné pitie zeleného čaju, ktorý navyše pozitívne vplýva na proces chudnutia. American Journal of Physiology v roku 2007 v jednom zo svojich článkov uvádza, že zelený čaj má schopnosť udržať správne fungovanie metabolizmu a zároveň regulovať chuť do jedla. Za uvedené dve schopnosti zodpovedajú najmä theanín, kofeín a antioxidanty, konkrétne katechíny, obsiahnuté v zelenom čaji.  Pri pití zeleného čaju berte do úvahy, že obsahuje povzbudzujúce látky, ktoré v kombinácii s inými zdrojmi napr. v káve, spôsobujú nepríjemné vedľajšie účinky.

Početná skupina ľudí, ktorá sa snažia športovať a zdravo jesť, užíva výživový doplnok so skratkou CLA. Kyselina linolová je prirodzenou zložkou niektorých druhov potravy. Nachádza sa napríklad v mliečnych produktoch a hovädzom mäse. CLA je obľúbená z prostého dôvodu – podporuje rast svalov a znižuje obsah telesného tuku v tele človeka. Platí, že čím viac svalov človek má, tým viac tuku spáli. Pri užívaní výživového doplnku CLA je potrebné dodržiavať stanovené dávkovanie, nakoľko CLA ovplyvňuje funkcie inzulínu.

Ďalším z radu prirodzených pomocníkov na zníženie hmotnosti je vitamín D. Americký žurnál klinickej výživy v roku 2010 prichádza so zistením, že vyššia hladina vitamínu D v kombinácii s vápnikom pozitívne ovplyvňuje stratu hmotnosti. To však nie je všetko, pretože vedci zároveň zistili, že okrem schudnutia došlo u testovaných jedincov i k úprave hladiny cholesterolu v krvi. Pri užívaní vitamínu D podobne ako pri iných výživových doplnkoch platí, že nadmerné prekročenie odporučenej dávky spôsobuje vedľajšie účinky.

Jablčný ocot tvorí neodmysliteľnú súčasť jedálnička viacerých svetových hviezd. Užívajú ho pred každým jedlom a svorne tvrdia, že práve jablčný ocot má najväčšiu zásluhu na ich štíhlej línii. Pripisujú mu schopnosti ako potláčať chuť na jedlo, zrýchľovať metabolizmus a vraj dokáže eliminovať nafukovanie.  Bohužiaľ, vedecké štúdie podávajú k danej problematike skôr skeptické stanovisko a neodporúčajú ho ako vhodný podporný prostriedok pre chudnutie. American Journal of Clinical Nutrition vo viacerých správach upozorňuje na skutočnosť, že jablčný ocot môže poškodiť tráviaci trakt.

 

Mirka

Obrázok: freedigitalphotos.net, YaiSirichai

 
 

Pridajte komentár:

 
 
 

 

Sme na Facebooku!