Objavte čaro Jumpingu!

 
 
 

„Doteraz som sa nestretla s formou cvičenia, ktoré by ma úplne pohltilo. Do Jumpingu som sa zaľúbila ihneď na prvej hodine a moja láska stále trvá, dokonca je silnejšia. Jednoducho, Jumping ma dostal na plnej čiare! Milujem zábavné skákanie na trampolíne v rytme moderných songov, ktoré spôsobuje, že moje tričko sa dá po hodine žmýkať. Jumping ma napĺňa šťastím a pozitívnou energiou. Navyše je zdravý pre telo, prospešný pre dušu a veľmi nákazlivý!“

rozpráva o svojich bezprostredných dojmoch jedna z pravidelných účastníčok Jumpingu.

Ak sa domnievate, že Jumping patrí medzi horúce novinky, nie je to celkom pravda. Základná filozofia obľúbeného cvičenia vznikla už v roku 2000 u našich susedov v Českej republike. Na Slovensko sa Jumping dostal v roku 2010, o rok neskôr dobyl Nemecko, Poľsko, Rakúsko a nové obchodné zastúpenia vznikli aj v Kuvajte a Spojených arabských emirátoch.

V prvom rade treba zdôrazniť, že Jumping je komplexne prepracovaný systém cvičenia, ktoré sa vykonáva pod dohľadom certifikovaného inštruktora na špeciálne vyvinutých trampolínach. Pozor, vonkoncom nejde o nepremyslené či nezmyselné poskakovanie na trampolíne.

Pozitívami správne vykonávaného cvičenia sú početné psychické a fyzické výhody. Jumping je aeróbnym typom cvičenia, ktoré je doplnené posilňovaním rozmanitých svalových skupín, rozvojom koordinácie a rovnováhy prostredníctvom balansu. Šetrí kĺby a chrbticu, pomáha spaľovať tuky a je skvelým odreagovaním od dennodenných problémov a stresu. Zabraňuje vzniku depresie, pretože dokáže zázračným spôsobom uvoľniť čarovné endorfíny. Ak by sme chceli byť ešte konkrétnejší, Jumping podporuje trávenie, znižuje hladinu cholesterolu, pozitívne pôsobí na imunitný systém, hladinu krvného tlaku a srdce. Prináša úľavu od bolesti chrbta, hlavy a je prostriedkom proti nespavosti. Nesmieme zabudnúť na klady, ktoré prináša Jumping lymfatickému systému, ktorý zbavuje telo toxínov.

Pýtate sa, ako to celé prebieha? Prvé lekcie vyžadujú nasledovné – zvyknúť si na trampolínu, naučiť sa správnu techniku skákania a „chytiť“ rytmus. Po zvládnutí nevyhnutností sa môžete Jumpingu oddávať naplno, jednotlivé prvky vám pôjdu bez problémov a dáte do cvičenia celé srdce! Na chvíľu si zaspomínate na radostné časy detstva a stanete sa šibalským dieťaťom. Na zahriatie v úvode hodiny slúžia pomalšie rytmy, ktoré neskôr nahradia rezkejšie tóny sprevádzané nízkymi i vysokými poskokmi, behom, skákaním zo strany na stranu a samozrejme rýchlym šprintom. Nesmú chýbať prvky ako twist, zakopávanie a nožničky. Príjemným oživením sú jednoduché tanečné choreografie. Dôležitou súčasťou lekcie je rozvíjanie rovnováhy a posilňovanie problematických partií, záverečné vydýchanie a strečing.

 

Mirka

 
 

Pridajte komentár:

 
 
 

 

Sme na Facebooku!