Delená strava 2.: Princípy stravovania

 
 
 

Pre účely delenej stravy rozdeľujeme potraviny na tieto skupiny:

 Živočíšna skupina: všetky druhy mäsa, údeniny, salámy, paštéty, ryby, mlieko a mliečne výrobky, obsahujúce najviac 50% tuku v sušine, tvaroh, biely jogurt, syry, bryndza, vajíčka, maslo, masť – bravčová, husacia, kačacia, slanina, majonéza, tatárska omáčka.

 Rastlinná skupina: zemiaky, ryža, cestoviny, ovsené vločky, pšeničné vločky, kukurica, corn flakes, pop corn, všetky semienka, sója a sójové výrobky, sójové mäso, tofu, všetky strukoviny, jačmenné krúpy, krupica, droždie, chlieb, pečivo,  múka, med, glukóza.

 Zelenina čerstvá aj mrazená, zaváraná (nie spolu so strukovinami alebo kukuricou), huby.

 Ovocie, ovocný cukor, hroznový cukor, džúsy, džemy sladené umelými sladidlami, fruktózou, dextrózou a medom.

 Neutrálna skupina: orechy (okrem arašidov), mandle, kakao bez cukru, rastlinné maslo, rastlinné oleje (s rastlinnou skupinou ich kombinujte iba minimálne), dressing bez živočíšnych zložiek, kokos, kokosové mlieko, soľ, koreniny, sójová omáčka, káva, čaje, rozpustné vitamíny bez cukru.

 Princípy delenej stravy:

 Rastlinná a  živočíšna skupina sa nesmie kombinovať. V jeden deň jedzte potraviny len z jednej zo základných skupín – rastlinnej alebo živočíšnej. Niektorí zástancovia delenej stravy sú menej prísni a odporúčajú minimálne 4-hodinový odstup medzi konzumáciou potravín z týchto skupín.

 Potraviny zo živočíšnej skupiny môžeme kombinovať len so zeleninou.

 Potraviny rastlinnej skupiny môžeme kombinovať buď so zeleninou alebo s ovocím, ale nie s obomi naraz.

 Ovocie so zeleninou nekombinujeme.

 Potraviny z neutrálnej skupiny môžeme kombinovať so všetkým.

 Nápoje sú najlepšie nesladené, pite aspoň 2,5 – 3 litre tekutín denne.

 Alkohol bráni procesu chudnutia, najlepšie je vynechať ho úplne alebo aspoň počas prvých 14 dní.

 V nakladanej zelenine cukor nevadí, v kompótoch áno.

 Zemiaky patria do rastlinnej skupiny, nie sú zelenina, môžu sa kombinovať len so zeleninou.

 Cestoviny jeme len bezvaječné.

 Prísne zakázaný je cukor, biele pečivo, arašidy a príliš mnoho tukov.

 Ovocie a ovocné šťavy konzumujeme len nalačno, aspoň pol hodinu až hodinu pred ďalším jedlom.

 Nezáleží na množstve stravy, len na jej kombinácii, akékoľvek porušenie princípov vedie k ukladaniu tuku.

 Príklady jedál:

 Kuracie prsia dusené na vode (s trochou olivového oleja) s anglickou zeleninou.

Zeleninový šalát so syrom, mäsom alebo vajíčkami – bez chleba.

Cestoviny s brokolicou a paradajkami (bez syra).

Zapekané zemiaky s fazuľou a zeleninou – s minimálnym množstvom tuku.

Halušky so špenátom – bez smotany a slaniny.

Zeleninovo – strukovinové rizoto.

Chlieb + zelenina + fazuľová nátierka (bez masla).

Hrášková omeleta bez smotany + zeleninový šalát.

 Silvia

 

Diskusia obsahuje 2 komentárov:

  1. Ingrid píše:

    Mam rada tuto delenu stravu strasne sa po nej citim dobre kazdemu odoorucam od minuleho roku 2015.18.11.som snou zacala a do dnes 28kg.dole a lepsi pocit ze dobre vyzeram. Super

  2. Saška píše:

    Zaujímalo by ma, čo je zlé na arašidoch. Veď to je strukovina a obsahuje rôzne minerály

 

Pridajte komentár:

 
 
 

 

Sme na Facebooku!