Chráňte sa pred škodlivým slnečným žiarením!

 
 
 

Horúce slnečné lúče nás lákajú získaním príťažlivého opáleného vzhľadu. V snahe byť dokonalou zabúdame na riziká, ktoré so sebou nadmerné vystavovanie sa slnečným lúčom prináša.

Škodlivé slnečné žiarenie poškodzuje jednotlivé vrstvy kože. Dochádza ku vzniku vrások, akné, rozličným vyrážkam, podráždeniu pokožky, v niektorých prípadoch dokonca ku vážnym kožným ochoreniam.

Problémom možno predchádzať dodržiavaním zásad bezpečného opaľovania. Venujte pozornosť kvalitným opaľovacím krémom s dostatočným stupňom ochrany, nevystavujte sa slnečným lúčom v čase obeda, slňte sa postupne a pite dostatok tekutín. Navyše, zdravie pokožky podporujú a chránia niektoré druhy potravín, ktoré si predstavíme.

Azda najčastejšie skloňovaným slovom, v súvislosti so zdravím a prevenciou, je pojem antioxidanty. Sú to živiny, ktoré majú schopnosť bojovať proti ničivým výpadom voľných radikálov, ktoré poškodzujú ľudské bunky a spôsobujú celý rad chorôb. Odborníci jednoznačne preferujú prijímanie antioxidantov z potravy, kde sú obsiahnuté rôzne druhy antioxidantov kombinované s inými výživnými látkami. Najlepšími zdrojmi antioxidantov sú ovocie, zelenina, niektoré druhy potravín a nápojov.

Vyberte si chutné a prospešné potraviny, ktorá chránia kožu!

Letné obdobie je spojené s pestrofarebným ovocím a zeleninou. Prinášajú potešenie pre oči, majú minimálny kalorický obsah a najmä prospievajú zdraviu pokožky. Rovnako vhodné sú ľahké jedlá pripravené z rýb, ktoré obsahujú množstvo nenasýtených mastných kyselín. Esenciálne aminokyseliny znižujú zápal a riziko vzniku melanómu. Vo svojom jedálničku preferujte lososa. Občas sa oplatí zamaškrtiť si. Čo poviete na horkú čokoládu?

Pri pátraní po pôvode obľúbených rajčín je jednoznačné, že pochádzajú z oblasti Peru a Ekvádoru. Neskôr sa rozšírili do oblastí celého sveta. Ľudská pokožka ocení najmä obsah lykopénu, ktorý je ochranným prostriedkom proti spáleniu slnkom. Zaujímavosťou je, že pri tepelnom spracovaní paradajok dochádza k znásobeniu množstva významného rastlinného farbiva. Nevyhýbajte sa konzumácii kvalitných paradajkových pást. Z hľadiska zdravej pokožky je nezanedbateľný obsah beta karoténu. Vitamín H, známy skôr ako biotín, predstavuje výborného kamaráta nielen pre pokožku, ale i vlasy a nechty.

Druhým spoľahlivým ochrancom pokožky pred škodlivým slnečným žiarením je špenát. Navyše ponúka niekoľko bonusov – podieľa sa na odstránení vyrážok, suchej pokožky a kožných ochorení. Za skvelé účinky zodpovedá vysoký obsah luteínu a provitamínu A. Z hľadiska výživy je významný podiel vápnika a horčíka. Rovnako spoľahlivo špenát doplní zásoby vitamínov skupiny B, C a E.

Zhrešiť sa oplatí! Ak ide o nefalšovanú tmavú čokoládu, platí to stonásobne. Flavonoidy, v čokoláde s vysokým obsahom pravého kakaa, chránia pokožku pred poškodzujúcim UV žiarením. V letných mesiacoch vyžaduje pokožka zvýšenú hydratáciu, ktorú dokážu zabezpečiť práve užitočné flavonoidy.

Pitný režim je dôležitý po celý rok. Význam dostatočného prísunu tekutín vzrastá počas horúcich letných dní. Spoľahlivú ochranu pred slnkom zabezpečujú polyfenoly v zelenom čaji. Podľa vedeckej štúdie uverejnenej v časopise Journal of American Academy of Dermatology, pravidelné pitie zeleného čaju znižuje riziko vznik rakoviny kože až o 30 percent.

 

Mirka

Obrázok: freedigitalphotos.net, africa

 
 

Pridajte komentár:

 
 
 

 

Sme na Facebooku!