4 kroky, ktoré vás zbavia celulitídy!

 
 
 

Desí vás pohľad na pokožku, ktorá v problematických ženských partiách pripomína pomaranč? Zhoršuje sa stav vašej kože s pribúdajúcim časom? V tom prípade nepodceňujte nemilosrdné konštatovanie zrkadla.

Snaží sa vám naznačiť, že „niečo“ vo vašom životnom štýle nie je v poriadku. Celulitída už dávno nepatrí len k nepríjemným estetickým ťažkostiam. Za kozmetickým problémom sa skrýva oveľa viac, ako si viete predstaviť!

Celulitídu možno stručne charakterizovať ako neželané hromadenie metabolického odpadu v spojivovom tkanive. Pod metabolickým odpadom rozumieme látky, ktorých sa organizmus nedokáže zbaviť z dôvodu nedostatočnej funkcie lymfatického systému, ochabnutého väzivového tkaniva a deficitu bunkovej výživy. V praxi rozlišujeme štyri štádia celulitídy.

Príčin celulitídy je viacero a vo väčšine prípadov sú spôsobené ženskými pohlavnými hormónmi, genetikou, hormonálnymi poruchami a vedením nezdravého životného štýlu. Trvalé odstránenie celulitídy je možné iba v prípade, že sa problém rieši komplexne. Ponúkame vám 4 kroky, ktoré sú nepriateľmi celulitídy. Ak sa rozhodnete prísne dodržiavať nasledovné pravidlá, s celulitídou sa rozlúčite raz a navždy!

1. Športujte!

O prospešnosti pohybu nemožno za žiadnych okolností pochybovať. Na liečbu celulitídy sú vhodné aeróbne aktivity vykonávané minimálne 3-krát týždenne. Odporúča sa rýchla chôdza, jogging, beh, plávanie, bicyklovanie, ale aj tanec a Pilates.

2. Pravidelnou masážou stimulujete lymfatický systém a odbúrate tuk

Vo vašej domácej anticelulitídovej výbave by nemal chýbať ručný masážny strojček, kefa s prírodných vlákien alebo špeciálna hubka. Vyberte si masážnu pomôcku, ktorá vám najviac vyhovuje. Pre trvalý a viditeľný efekt je nutné postihnuté miesta masírovať aspoň raz denne. Využívajte špeciálne kozmetické prípravky s obsahom kofeínu alebo pagaštanu a esenciálne oleje s detoxikačnými účinkami. V prípade potreby využite na masáž morskú soľ alebo mletú kávu. Skvelou masážou pre pokožku postihnutou celulitídou je vírivá vaňa alebo striedavá sprcha teplou a studenou vodou.

3. Kontrolujte to, čo jete

Zásady v stravovaní znejú jednoznačne – zabudnite na alkohol, nasýtené tuky, rýchle cukry, solené jedlá a kofeín! Sústreďte sa na prijímanie vyváženej stravy s dôrazom na príjem bielkovín, zeleniny a ovocia. Nevyhnutnou zložkou anticelulitídovej stravy sú vláknina a nenasýtené mastné kyseliny, ktoré nájdete v žĺtku, rybách, olivovom oleji, orieškoch a semenách. Jedzte v pravidelných intervaloch 5 až 6 porcií jedál denne.

4. Pitný režim – základ zdravia

Dôsledky nedostatočného pitného režimu poznáme všetci. Napriek tomu problematike tekutín nevenujeme primeranú pozornosť. Ihneď po prebudení treba vypiť pohár vlažnej vody, ktorá skvelo rozbehne metabolizmus. Denný príjem tekutín by sa mal pohybovať minimálne v rozmedzí 2 až 2,5 litra. Najideálnejšou zložkou pitného režimu je pramenitá vody, riedené ovocné a zeleninové šťavy.

 

Mirka

Obrázok: Freedigitalphotos.net/photostock

 
 

Pridajte komentár:

 
 
 

 

Sme na Facebooku!